ר' אלחנן יוסף הערצמאן ז"ל מיר-וומסב"ג - י"א ניסן תשס"ט

תולדות וסיפורי צדיקים וחסידים

די אחראים: אחראי,גבאי ביהמד

אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

ר' אלחנן יוסף הערצמאן ז"ל מיר-וומסב"ג - י"א ניסן תשס"ט

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

לידתו ומשפחתו
געבוירן געווארן כ"ט כסלו שנת תרע"ו לפ"ק, דעם פיפטן טאג חנוכה, אינעם דארף ניסינע אין לובלינער געגנט, צו זיין פאטער הרה"ח ר' שמואל ז"ל און זיין מוטער מרת צפורה ע"ה, נאך יארן לאנג וואס זיינע עלטערן האבן חתונה געהאט און זענען נאכנישט געווען געהאלפן מיט קינדער.
זיינע געשוויסטער, אביגדור מאיר, אליעזר, פראדל, זלאטא לאה, און חנה ע"ה הי"ד.
ר' שמואל איז געווען א פלאמפייערדיגער חסידישער און ערליכער איד. ער פלעגט פיל מאל פארן צום טריסקער רבי'ן הרה"ק רבי משה מרדכי זצ"ל הי"ד, וועלכער האט געוואוינט אין לובלין.

תלמיד בישיבות
נאווארדאק, ישיבת קארלין אין לונינעץ, באראנאוויטש, קאמעניץ, ישיבת חכמי לובלין, מיר

משגיח בישיבת
פאפא, נייטרא, טאהש, מאראקא (געהאט דארט א אייגן ישיבה מיט ר' דוד סמיט זצ"ל)

מח"ס
בית נאמן
גדלות האדם
דער מוסר וועלט - אידיש
חיזוק און מוסר - אידיש
חינוך הבית – אידיש
חינוך הבית לשה"ק ב"ח
יסודות החינוך
למה תתראו
מוסר השכל
מופת הדור
מירער ישיבה אין גלות - אידיש
מכל מלמדי השכלתי
עולם המוסר והדעת
ועוד כמה קונטרסים

קטעים מצוואתו הנפלא
הנה אני הולך כדרך כל האדם אם לא יבוא משיח צדקינו במהרה בימינו, ומי שטרח בערב שבת יאכל בשבת זהו עולם הבא. לדאבון לא מלאתי תפקידי אפילו אחוז קטנה ממה שאני מחוייב לבוראי, במיוחד החסדים טובים שגמלני שנשארתי בחיים מן השריפה הגדולה שכל יהודי מדור הישן הי' בית המקדש ממש שקיימו בלכתך בדרך והיו חוזרים בעל פה כסדר, לית אתר פנוי מיניה, ופרשה קטנה שכל גופי תורה תלויים בהם זהו בכל דרכיך דעהו. חבל שטרחת חולשת גופי הי' מפריעים הרבה בעבודת הנפש.
רק מה שזכיתי להורים ומורים גדולים תמונתם והנהגתם דופקים כסדר על פתחי לבי עצל עד מתי אתה ישן הוא ער לך ואתה ישן לו, איך אתה מצפה על תחיית המתים אם אין אתה מקיים את בלכתך בדרך, אז איזה תקוה יש לך בשכבך כשתהי' בקבר ותשכב שמה איך יכול להיות בקומיך תחיית המתים, במה ובמה תזכה לכל זה להעדן הגדול, ראה לתקן מעשיך שלא תענש בעונשים בעולם המשפט שאין שכחה לפני כסא כבודיך, ושכל אחד נכוה מחופתו של חבירו.
בשביל זה באתי לבקש מידידי היקרים כש"כ מאלו שנהנו מדרשותי בעל פה ומהכתב הספרים ומאמרים לראות להפצתם בכל היכולת הן הספרים ומאמרים וטעיפס כל תהלים בלשון קודש וכל תהלים מתורגם באידיש עם מוסר השכל חובת הלבבות במיוחד תשע טעיפס על בטחון שמאד ב"ה מעוררים חמשה חומשי תורה טעיפס על תומר דבורה, ומאמרי צדקה וחסד משומר אמונים הכל על טעיפס ודרשות בשמחות והספדים, ואקוה לה' שיביאו התעוררות בלב השומעים והקוראים בספר בית נאמן בשלום בית, יסודות החינוך איך לחנך תלמידים והבנים ובנות, ועל ידי זה יהיו מזכירים אותי לשפתותיו דובבות כמ"ש ביהודה שהי' ארבעים שנים מגלגלים עצמותיו בלא מנוחה, ורק כשאמר מש"ר וזאת ליהודה נפסק לבא למנוחה.
דוד המלך בקש אגורה באהלך עולמים, אסתר בקשה כתבוני לדורות, כש"כ שלא זכיתי לבנות דורות שלא אהי' ח"ו כאבן דומם בארץ, ע"כ כל אחד כפי יכלתו יתן צדקה לזכר נשמתי אלחנן יוסף בן שמואל וצפורה, וכן בטבילת מקוה ועשרה קפיטלאך תהלים, טז, לב, מא, מב, נט, עז, צ, קה, קלז, קנ. רחמו והצילו נפשי משאול נפש וממלאכי חבלה ומגיהנם מכל מיני כף הקלע וגלגולים שאין לשער היסורים, שבעולם הבא נותנים כוחות וכלים כאלה שיהי' ביכולת לקבל היסורי גיהנם מכל המינים. תראו ללמוד משניות מסכת קנים ולקרוא שם מה שנכתב ומה שכתבתי בהקדמה לזכר נשמתי, ולהזכיר ולכלול כל הנשמות שנפטרו גלמודים ובלי בנים בגלגולים ודיבוקים והדם לעצמות ואפר מכל אלו שמן בריאת העולם עד היום עוד לא מצאו מנוחה לנפשם, ואקוה לה' לגמול חסדים טובים לגומלי חסד עמי ועם כל הנפטרים. תעיינו במחנה חיים מה שכתוב בהתחלת מס' קנים, וכמו שבחיים חיותי לא נשארתי בעל חוב מאלו שקבלו טובה, כן אקוה לה' לשלם כפל כפליים בע"ה תזכירו שונתנו הולך גם כן בחזרה וימלא כל משאלות לבכם לטובה.
שלא לכתוב על המצבה לא גאון ולא צדיק ולא רב, שכבוד גורם רק ליסורים ושואלים מי הוא זה מלך הכבוד, וכל אחוז קטן של כבוד עושים יסורים וחותכים לא פחות מגידים של בשר בהמה, וכבוד זהו לעבער וצולין זה על האש של גיהנם שאין לשער גודל היסורים, רחמו רחמו עלי, טוב שאהי' בשר שנתעלם מן העין ודי לצרה בשעתה.
העיקר לשלוח "פעקלעך" שמה כמה דאפשר במחשבה דיבור ומעשה, וכל דבר קטן מעולם הזה, דבר גדול שמה, ובעל דברי חיים זי"ע אמר, האדם הכי גדול שמה צריך לטובה מאדם קטן מכאן, אמר זאת שצוה להביא תיקון לרבי נועם אלימלך הרבה פעמים להרבות בתיקונים, כי על דבר קטן שבקדושה פה צריך לעבור מלחמה גדולה. אם היו רואים אותי במעמד ותמונה כמו שאני מונח בקבר, הלא כל אחד הי' נתעורר ברחמנות עלי לעזור לי, כל שכן בעולם האמת איך מביטים עלי ועל כל מעשה מחשבה דיבור ומעשה שמונים שנים בעולם השקר, כמה חלודה ואבק מונח על הנפש הטהורה וכמה יסורים וחיבוט הקבר וכף הקלע וגיהנם צריכים לנקות הרים הרים עם זבל של עולם הזה.
אם הבית אהרן בצוואתו בטורים אחרונים כותב הלואי שיזכה שנה ראשונה לבוא לגיהנם, שנפטר כמדומני בין שלשים וארבעים שנים, ועשה יותר משבעים אלפים בעלי תשובות, מה אנו יכולים לומר, שאין לנו שייכות לידע אחוז אחד מעונשי עוה"ב וחשבונות משם, שהבוחן ובודק בגנזי נסתרות הוא יעשה הבדיקת פנים, ואולי ימישני אבי והייתי בעיניו כמתעתע, רחמו והצילו אותי ששמה אין מרחמין בדין ונמצאים בידי אכזריים מלאכי חבלה, וצריכים לפעמים לבוא עוד הפעם בגלגולים ומי יודע מה יהי' אז. על כן ידידי רחמו הצילו בדיבור אחד של תורה או מספרי ושאר ספרים וטעיפס. אתם יכולים להציל אותי מן יסורי איוב, ואני סומך על נקודת של רחמנים ביישנים הנמצאים בכל נפש ישראל, ועל חלק א' ממעל הנמצא בכל נפש ישראל שיתבוננו בכל הנ"ל ויתעוררו עצמם בתשובה שלימה, ושארית ישראל לא יעשו עולה כש"כ אלו שנהנו ממני, וה' הטוב ישלם לכם כפעלכם הטוב, וכולם יזכו לתחיית המתים יחד עמי וישועות ונחמות וכל טוב סלה.
זכיתי בס"ד להדפיס הספרים והתחלתי בס"ד עוד בשנגהאי קונטרס גדלות האדם, ושם כתבתי גם כן הספר על איוב על עניני יסורים, ובשעת הכתיבה הי' נחל נובע מזיעה שהייתי מוכרח ליתן מה על הנייר שכתבתי ושלא יהי' נראה רק שורה אחת לכתיבה, והי' מסירת נפש ממש הן על הכתיבה והן על ההדפסה, וזהו חביב לי מאד.
וכן נדפס בס"ד מחדש פה גדלות האדם עם עוד מאמרים שמאד מעוררים, כן נדפס ספר איוב, עם מוסר השכל על חומש, ויש שם מאמרים נפלאים ובע"ה מצאו חן בעיני הקוראים, כן זכני מן השמים עוד קונטרסים וספרים, בית נאמן על שלום בית שנדפסו כמעט יותר מעשר פעמים על אידיש, לשון קודש, ענגליש, צרפתית, ושמא אזכה ויהי' בס"ד גם בשפאניש. וכן שלשה ספרים מופת הדור מאדמו"ר רבינו הקדוש המשגיח מישיבת מיר איזה עבודה שקע בתלמידיו ונקרא מופת הדור, וכן נס הצלה מגלות והצלת שאנגהאי בסין ויאפאן שיכולים למשש בידים האמונה פשוטה שהי' על כל צעד, וכן ספר פני מאיר מאיש קדוש שהי' בעל תשובה ואיש חלש חולה ממש איך התגבר על מצבו, מוסר השכל לכל אחד ואחד איך לחזק עצמו בכל המצבים. גם ספר יסודות החינוך שכל הורים ומורים אשר יקראו יהי' עולם חדש בעולם החינוך ושיקבלו עצות משם איך להציל נפשות ישראל שתלוי' ממש בחוט השער, או לכאן או לכאן. וכן קונטרס לאמיר זיך צוזאמענרעדן אודות מותרות מאוד מעוניין לטובת הקוראים.
כן זכיתי מן השמים להדפיס ספר הקדוש למה תתראו ממחבר הגוה"צ הרב שלום ב"ר בנימין פרידמאן זצ"ל מבני ברק בלשון קודש, וכן מתורגם על אידיש עם עוד ספרים המעוררים מאד לתשובה. וכן זכני מן השמים להדפיס ספר נועם המצוות, מוסר השכל על כל מצוה ופרשה כמעט שזה יחיד במינו ומביא תועלת גדולה בע"ה. וכן קונטרס עול תורה מתלמידי חזון איש זי"ע בעניני עבודה התמדה ויר"ש ומדות טובות, וכן עוד קונטרסים ששכחתי כולם יביאו על החשבון הנ"ל.
וכן לראות אויפצוהאלטן דעם מירער מנין 260 מארסי עוועניו. וידוע שאנשים שהתפללו פה ארבעים שנים, נשאר רוח טהרה הן לעורר הנפש לתשובה ויר"ש ומדות טובות הן לישועות בגשמיות, וטוב לחתנים ביום חופתם להתפלל שם, ויכול להיות שבשמים נעשה כאווירא דארץ ישראל.
ואקוה שימצאו אנשים שיעזרו בזה, וזה יהיה עזר גדול להעוזרים, ונכלל זה ב'ונתנו' בשני הצדדים. הנני כופל עוד ועוד שכמו בחיים חיותי לכל אשר שהי' לי טובה ממי שהוא באיזה אופן שיהי' ומן השמים שלמו להם כפל כפליים, כן אתפלל בעדם בעולם האמת שכל אחד יבוא על שכרו ושיהי' נפקד בכל מה שצריך, במהרה דידן.
ממני אלחנן יוסף בן צפורה ושמואל הערצמאן


ומכבדו במותו
צענדליגע אידן האלטן אין איין זאגן אז זיי זענען געהאלפן געווארן ממש שלא כדרך הטבע דורך טון די זאכן וואס ער האט געבעטן, זיין ציון איז געווארן א צוצאינגס קראפט וואו מען האלט אין איין שטראמען, און פלאות ווערט דערציילט ווי מען האלט אין איין געהאלפן ווערן, זיווגים, זש"ק, פרנסה, וכו' וכו'.

____________________
הרבה נשאר בקולמוסי, אבער איך האב עס געוואלט מזכה זיין לרבים לרגל דער בעפארשטייענדער יארצייט וואס געפאלט דעם קומענדיגע דינסטאג בעפאר פסח, בל"נ ווען איך וועל מיר עפעס דערמאנען וועל איך עס פראבירן מיטצוטיילן פאר די חשובע חברים
אטעטשמענטס
Poster2.jpg
לעצט פארראכטן דורך יוראפ אום דינסטאג מארטש 27, 2012 8:52 pm, פארראכטן געווארן 4 מאל.
אוועטאר
הרבטייטעלבוים
שר ששת אלפים
תגובות: 6377
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 20, 2012 5:52 pm
לאקאציע: שתולים בבית ד'

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך הרבטייטעלבוים »

כבין געווען נאנט מיט דעם איד סאיז שווער אנצוהייבען אפי צו רעדען
איין וואך האט ער מיר געבעטען
צו העלפען מיט ענוועלאפס מיט געלט
ארינטער צו ווארפען אונטער 13 טירען און מיין געגענט
וז"ל גיב א שטופ אינטער גיב א קלאפ, און צו אפ פון דארט
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

הרבטייטעלבוים האט געשריבן:כבין געווען נאנט מיט דעם איד סאיז שווער אנצוהייבען אפי צו רעדען
איין וואך האט ער מיר געבעטען
צו העלפען מיט ענוועלאפס מיט געלט
ארינטער צו ווארפען אונטער 13 טירען און מיין געגענט
וז"ל גיב א שטופ אינטער גיב א קלאפ, און צו אפ פון דארט

ער האט אויך געהאט א מנהג טוב, אריינצולייגן אין אלע ריטוירן ענוועלאפ'ס וואס איז געווען פאר צדקה (אמאל איז דאס געווען אסאך מער איינגעפירט ווי היינט) כאטש $1. ער האט געזאגט אז יענער איז זיך מטריח צו שיקן אן ענוועלאפ איז נישט שיין עס צו אינגנארירן (ער האט געקענט שיקן דערפון צענדליגע ענוועלאפ'ס יעדן טאג, ער פלעגט אויך נישט שרייבן זיין נאמען אויפן ענוועלאפ).
ער פלעגט אויך שיקן שווערע טויזענטער'ס קיין ארץ ישראל (חוץ פון פארשידענע פארשטיפטע געגנטער איבער דער גארער וועלט, און חוץ פון עניי עירך און אומגעגנט).
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

מצבת קודש (פון אלע זייטן)
סמוך ונראה לציון רבו רבי יחזקאל לעווינשטיין זצ"ל
אטעטשמענטס
Poster2.jpg
אוועטאר
farshlufen
שר שלשים אלף
תגובות: 35244
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג נאוועמבער 16, 2007 8:26 am
לאקאציע: אויף די פאליצעס אין ספרים שאנק

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך farshlufen »

ספריו נמצאים באוצר החכמה.

יישר כחכם הרב מאייראפע על הנצחת האדם החשוב הזה שתלי"ת עוד זכינו לראותו.
דאע"ג דכבר למד הרבה פעמים כל התורה והמצות, מ"מ כשיגיע המועד חייב לשאול ולדרוש בהלכות כל מועד ומועד בזמנו [ב"ח]
אוועטאר
הרבטייטעלבוים
שר ששת אלפים
תגובות: 6377
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 20, 2012 5:52 pm
לאקאציע: שתולים בבית ד'

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך הרבטייטעלבוים »

ער פלעגט מיר כסדר זאגען, ר' ברוך בער איז נישט געווען נאר א גאון, ער איז געווען א צדיק וואס האט געפראוועט מופתים, מיט זיין יראת שמים, (וואס מופתים האט מיט יראת שמים לכאורה כוונתו לצדיק מושל ביראת אלקים)
וה"ה עליו יודע אני כמה דברים שא"א לפרסמו (לכאורה) פון מופתים בחייוו וואס ער האט מיר אליינס פארציילט.
ער האט מיר געזאגט אז ער קען טיילען שידוכים,
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

farshlufen האט געשריבן:ספריו נמצאים באוצר החכמה.

יישר כחכם הרב מאייראפע על הנצחת האדם החשוב הזה שתלי"ת עוד זכינו לראותו.

נאר גדלות האדם איז דא דארט
אוועטאר
יוסף שרייבער
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4589
זיך איינגעשריבן אום: מוצ"ש אקטאבער 23, 2010 4:24 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוסף שרייבער »

האסט אויסגעלאזט זיין קונטרס מלכות סאטמר: סאטמארער קעניגרייך אין אמעריקא.
יהי זכרו ברוך, כ'האב געהערט אז מען ארבייט אויף א ספר לתולדותיו ווייסט איינער ווי עס האלט? (אויף די היסטאריע בילדער וואס ער האט געהאט אין זיין באזיס האט שוין ר' מ.ג. געלייגט א האנט)
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

יוסף שרייבער האט געשריבן:האסט אויסגעלאזט זיין קונטרס מלכות סאטמר: סאטמארער קעניגרייך אין אמעריקא.
יהי זכרו ברוך, כ'האב געהערט אז מען ארבייט אויף א ספר לתולדותיו ווייסט איינער ווי עס האלט? (אויף די היסטאריע בילדער וואס ער האט געהאט אין זיין באזיס האט שוין ר' מ.ג. געלייגט א האנט)


איך האב א גאנצע רשימה פון קונטרסים, איך האב עס נישט געוואלט אויסרעכענען ווייל מסתם פעלט דא א ריזיגע חלק (אגב ער האט זיך באמיט איבערצודרוקן אסאך ספרים וואס זענען נישט געווען בנמצא און ער האט געהאלטן אז ס'איז זייער וויכטיג)


אהל יוסף
אור יוסף
אל תחטאו בילד
גן עדן פונעם מתמיד
לאמיר זיך צוזאמענרעדן
לוח המוסר
מלחמתה של בני תורה
מלכות סאטמאר
עורו ישנים
ערבי נחל
תלמוד תורה כנגד כלם
אוועטאר
הרבטייטעלבוים
שר ששת אלפים
תגובות: 6377
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 20, 2012 5:52 pm
לאקאציע: שתולים בבית ד'

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך הרבטייטעלבוים »

מירער ישיבה און גלות
מוסר השכל
לעצט פארראכטן דורך הרבטייטעלבוים אום דינסטאג מארטש 27, 2012 5:18 pm, פארראכטן געווארן 1 מאל.
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

ווי אויך איז דא טויזענטער טעיפס פון דרשות אין ישיבות כוללים בתי מדרשים תלמוד תורה'ס, דרשות בענינים שונים, שיעורים בספרי מוסר

ער האט דאס אפילו געהייסן שרייבן אויף זיין מצבה
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

הרבטייטעלבוים האט געשריבן:מירער ישיבה און גלות

שוין אויסגערעכנט אינעם ערשטן תגובה
אוועטאר
הרבטייטעלבוים
שר ששת אלפים
תגובות: 6377
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 20, 2012 5:52 pm
לאקאציע: שתולים בבית ד'

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך הרבטייטעלבוים »

יוראפ האט געשריבן:ווי אויך איז דא טויזענטער טעיפס פון דרשות אין ישיבות כוללים בתי מדרשים תלמוד תורה'ס, דרשות בענינים שונים, שיעורים בספרי מוסר

ער האט דאס אפילו געהייסן שרייבן אויף זיין מצבה

יא ער פלעגט אליינס מיט ברענגען כמה פעמים א טעיפ ריקארדער זיך צו אפטעפן עס זאל איבער בלייבען.
אוועטאר
farshlufen
שר שלשים אלף
תגובות: 35244
זיך איינגעשריבן אום: פרייטאג נאוועמבער 16, 2007 8:26 am
לאקאציע: אויף די פאליצעס אין ספרים שאנק

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך farshlufen »

יוראפ האט געשריבן:
farshlufen האט געשריבן:ספריו נמצאים באוצר החכמה.

יישר כחכם הרב מאייראפע על הנצחת האדם החשוב הזה שתלי"ת עוד זכינו לראותו.

נאר גדלות האדם איז דא דארט

כד ניים ושכיב ובלע"ז פארשלאפן אמר להא מילתא:
אהל יוסף

בית נאמן

חיזוק און מוסר

חינוך הבית - מיט בילדער

מוסר השכל

מופת הדור

מכל מלמדי השכלתי

נס ההצלה של ישיבת מיר

פני מאיר
דאע"ג דכבר למד הרבה פעמים כל התורה והמצות, מ"מ כשיגיע המועד חייב לשאול ולדרוש בהלכות כל מועד ומועד בזמנו [ב"ח]
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

אנטשולדיגט הרב פארשלאפן, איך האב נישט געכאפט אז איר רעדט פון אוצר החכמה, איך האב מיך טועה געווען מיט היברו בוקס
אוועטאר
סביב העולם
שר שלשת אלפים
תגובות: 3828
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג נאוועמבער 27, 2011 1:05 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך סביב העולם »

יישר כח הרב יוראפ
כ'האב אסאך קונה געווען פון איהם בימי בחרותי
AROUND THE WORLD AROUND THE CLOCK
ארום די (איי) וועלט - רונדע דעם זייגער
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

רבי אלחנן יוסף זצ"ל אין די מירער ישיבה אין שאנכאי (אין די פאדערשטע שורה) [די ערשטער אויף די לינקע זייט איז רבו רבי יחזקאל לעווינשטיין זצ"ל]
אטעטשמענטס
Poster2.jpg
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

מירער ישיבה אין גלות

וואס ר' אלחנן יוסף זצ"ל פלעגט זיך שטארק טשאטשקענען דערמיט, אפילו יארן שפעטער ווען ער האט עס איבערגעדרוקט צענדליגע מאל דיקער און מיט מער הוספות
אטעטשמענטס
Poster2.jpg
והוא פלאי
שר האלפיים
תגובות: 2754
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג אוגוסט 23, 2009 3:18 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך והוא פלאי »

אוי ווי זיס האט ער געזאגט,
יעדער וויל ווערן א תלמיד חכם, נאר אין איין נאכט, און יענע נאכט זאל ער אויך זיך גוט אויסרוען
למה זה תשאל לשמי...
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

היינט נאכט איז די יארצייט
אטעטשמענטס
Poster2.jpg
אוועטאר
הרבטייטעלבוים
שר ששת אלפים
תגובות: 6377
זיך איינגעשריבן אום: מאנטאג פעברואר 20, 2012 5:52 pm
לאקאציע: שתולים בבית ד'

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך הרבטייטעלבוים »

נאכזאגען א מימרא וואס ער פלעגט נאכזאגען
און לובלין איז געווען דע מנהג אז פאר א מענטש איז נפטר געווארען פלעגט חברה קדישה אים פרעגען צי ער איז איינעם געבליבען עפעס שולדיג, אדער איינער איז אים געבליבען שולדיג. אזוי זאל מען וויסען לאחר מאה ועשרים צו קענען אפגלייכען די חובות, פארציילט מען אז ווען מען איז געקימען פרעגען דעם חוזה צו ער איז געבליבן שולדיג וכו' האט ער גענפערט
איך בין קיינעם נישט שולדיג. קיינער איז מיר נישט שולדיג. איך בין מיר אליינס שולדיג!
(ווען כקען עס ווען שרייבען מיטען ניגון וואס ער האט עס געזאגט)
אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 19433
זיך איינגעשריבן אום: דינסטאג אקטאבער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך יוראפ »

היינט נאכט
אטעטשמענטס
Poster2.jpg
אוועטאר
סביב העולם
שר שלשת אלפים
תגובות: 3828
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג נאוועמבער 27, 2011 1:05 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך סביב העולם »

וואס איז פשט אז מען טוישט יעדע יאהר פלאץ ווי מען פראוועט די סעודת הילולא?
AROUND THE WORLD AROUND THE CLOCK
ארום די (איי) וועלט - רונדע דעם זייגער
אוועטאר
סביב העולם
שר שלשת אלפים
תגובות: 3828
זיך איינגעשריבן אום: זונטאג נאוועמבער 27, 2011 1:05 pm

  • ציטיר
  • צו לייגן א דאנק דארפט איר זיין אריינגעלאגט

תגובה דורך סביב העולם »

כ'האב לעצטענס געזעהן א ארגענעזאציע "יזכרם" וועלכע איז נתייסד געווארן לעילו נשמת הרב הערצמאן זצ"ל
ווייסט איינער ווער עס שטייט אונטער דעם?
AROUND THE WORLD AROUND THE CLOCK
ארום די (איי) וועלט - רונדע דעם זייגער
שרייב תגובה

צוריק צו “צדיקים וחסידים”